Wat is Linkprofiel Optimalisatie? - Va-Webdesign

img

Wat is Linkprofiel Optimalisatie?

Op Google kan men altijd twee soorten zoekresultaten vinden. Bovenaan kun je de betaalde resultaten zien staan. Dit zijn de resultaten waar een bepaald bedrag voor is betaald. Daaronder vind je de websites die goed SEO-geoptimaliseerd zijn. Er zijn veel dingen die je kunt doen om een website SEO-technisch sterker te maken dan hij nu is.

Wat is Linkprofiel Optimalisatie?

Het woord Linkprofiel Optimalisatie bestaat uit de twee woorden 'Linkprofiel' en 'Optimalisatie'. Een Linkprofiel is een lijst van de links die naar een website linken, daarbij zijn de woorden waarop de link staat inbegrepen (de zogeheten Anchor). Het tweede woord is optimalisatie. Optimalisatie betekent dat je iets verbetert. Een goed linkprofiel zorgt er dan op den duur ook voor dat de website hoger in de Google-resultaten komt te staan.

Hoe start ik met Linkprofiel Optimalisatie?

Als je zelf niet weet hoe je moet beginnnen met Linkprofiel Optimalisatie, zou je contact op kunnen nemen met een Online Marketing Bureau. Zij kunnen ervoor zorgen dat jouw website doormiddel van Linkprofiel Optimalisatie hoger in de Google-resultaten komt te staan, en dus beter wordt gevonden door de doelgroep die jij op het oog hebt. Online marketing bureau's kunnen geen garanties geven. Dat wil zeggen dat zij je wel kunnen helpen, maar zij kunnen niet garanderen dat je bijvoorbeeld binnen twee maanden in de top vijf staat. Uiteindelijk bepaald Google namelijk welke positie jij krijgt in de zoekresultaten. 

Er zijn heel veel dingen waar je op moet letten om een website SEO-technisch goed te laten functioneren. Zo is het bijvoorbeeld ook zo dat als een website geen SSL-Certificaat heeft, deze flink zal afzakken in de Google-resultaten. Wat een SSL-Certificaat is kun je hier lezen: Verplicht een SSL-Certificaat.

Wat zijn de meest voorkomende SEO valkuilen?

Pagina laadtijd

  • Als je samen met een webdesigner een hele mooie website gemaakt hebt, maar hij is heel erg traag, dan zullen er veel klanten afhaken! Maar dat is niet het enige. Als Google websites indexeert, wordt er ook rekening gehouden met websites die te sloom zijn. Als een website te sloom is, zal deze dus lager eindigen in de Google-resultaten.

Te veel tags

  • Google kan met behulp van zijn ingebouwde algoritme een website indexeren en op een bepaalde plek in de zoekmachine neerzetten. Echter, als je te veel titels gebruikt (H1 tot H6 tags), begrijpt Google niet meer waar de pagina over gaat en zal de website automatisch lager geïndexeerd worden. Daarom is het de kunst om een juiste cocktail te vinden van zoektermen.

Linkbuilden met te brede termen

  • Sommige bedrijven beginnen verkeerd met linkbuilding. Zij openen bijvoorbeeld een kledingwinkel en willen linkbuilden op het zoekwoord 'kleding'. Zulke zoektermen zijn veel te breed voor een beginnende partij, en kosten dan ook heel erg veel geld. Zoals gezegd, deze bedrijven starten net met hun onderneming en de concurrentie op dat zoekwoord is heel erg sterk. Wat zij eigenlijk nu proberen is om te concurreren met webwinkels zoals bijvoorbeeld: Zalando en H&M. Het beste dat de bedrijven kunnen doen is klein beginnen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld starten met het linkbuilden op: 'kledingwinkel utrecht' of 'luxe dameskleding'. Een online marketing bureau kan hier een veel uitgebreider advies op geven.

Wilt je nu meer weten over dit onderwerp? Dat kan! Neem dan snel contact met ons op, dan bespreken wij geheel vrijblijvend de opties.